„ŠKODA VisionC“ na Auto Guangzhou 2014 v Číně

2014-11-17-visionc-china
Zdroj: Škoda Auto

Premiéra designové studie „ŠKODA VisionC“ ŠKODA v Číně. Na autosalonu v Kuang-čou se ŠKODA představí na stánku o ploše 1.190 m2 v hale 6.1.
ŠKODA chce v Číně dále růst. Hlavní lákadlem expozice značky ŠKODA na autosalonu Auto Guangzhou (20. až 29. listopadu) bude čínská premiéra designové studie „ŠKODA VisionC“. Působivá studie vozu s karoserií kupé naznačuje budoucí design vozů ŠKODA s výrazným, moderním a mladistvým tvaroslovím a dokazuje emocionální sílu značky. ŠKODA tak potvrzuje své růstové ambice na čínském trhu. ŠKODA kromě toho v Kuang-čou představí celou šíři aktuální palety čínských modelů, která je širší a atraktivnější než kdykoli předtím. Jen v průběhu tohoto roku zdvojnásobila ŠKODA svou čínskou paletu na šest lokálně vyráběných modelů. S produktovou ofenzívou a výstavbou lokálních výrobních kapacit chce značka zvýšit své prodeje v Říši středu na více než 500.000 vozů ročně. Za prvních deset měsíců roku 2014 dodala ŠKODA svým zákazníků v Číně 223.800 vozů. To odpovídá nárůstu o 12,7 procenta oproti stejnému období minulého roku. Jen v říjnu vzrostly prodeje značky v Číně o 19,1 procenta.

„Jako největší trh značky ŠKODA je Čína důležitým pilířem naší mezinárodní růstové strategie,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „V posledních letech jsme nabídku našich modelů postupně rozšiřovali a úspěšně rozvíjeli známost a image značky. Dnes v Číně nabízíme nejatraktivnější paletu modelů značky ŠKODA všech dob. V následujících letech chceme naši pozici dále posilovat a počet vozů dodávaných čínským zákazníkům dále zvyšovat. Vedle funkčních vlastností přitom sázíme také na moderní, emocionální tvarosloví našich vozů. Tím vycházíme vstříc vyšším nárokům našich zákazníků a současně tak oslovujeme nové segmenty trhu. Designová studie ‚ŠKODA VisionC’ ukazuje, jakým směrem se bude design značky ŠKODA rozvíjet,“ dodává Eichhorn.

Čínská premiéra studie kupé „ŠKODA VisionC“

Čínskou premiérou perspektivní designové studie „ŠKODA VisionC“ předznamenala značka novou éru svého designu: designu, který zvýrazňuje hodnoty značky a odráží aktivní životní styl moderního člověka. Emocionálně pojaté, dynamické a elegantní pětidveřové kupé „ŠKODA VisionC“ nadchne svým expresivním tvaroslovím, puristickými liniemi a dokonalými proporcemi. Zajímavé je střídání měkkých, lehce konturovaných ploch a precizních ostrých linií.

Reklama 1

Studie současně využívá výhody moderní technologie MQB koncernu Volkswagen: inovativní techniku pohonu CNG, nízkou hmotnost a optimalizovanou aerodynamiku. Tímto konceptem dosahuje studie „ŠKODA VisionC“ emisí pouhých 91 gramů CO2 na kilometr.

Studie současně splňuje nejvyšší nároky na funkčnost a praktické vlastnosti. Například pro vozy značky ŠKODA typické velké páté dveře umožňují optimální přístup do zavazadlového prostoru. Design a funkce se tu dostávají do přesvědčivé symbiózy.

Modelová paleta značky ŠKODA byla v roce 2014 výrazně posílena – šest lokálně vyráběných modelů

Reklama 2

Vedle studie „ŠKODA VisionC“ prezentuje automobilka v Kuang-čou v posledních měsících výrazně obnovenou čínskou modelovou paletu. Nabídka v Říši středu v současné době zahrnuje celkem osm modelů s logem okřídleného šípu: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti, Yeti 4×4, Superb a Superb Combi. S výjimkou modelů Yeti 4×4 a Superb Combi se všechny tyto vozy vyrábí v Číně.

Bestsellerem a srdcem značky je i v Čině model ŠKODA Octavia. V květnu byla nová ŠKODA Octavia uvedena na čínský trh. Čínská produkce probíhá ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen (SVW) v automobilce v Ning-po. V dosavadním průběhu roku dodala ŠKODA čínským zákazníkům 88.800 vozů řady Octavia. Jen v říjnu vzrostly prodeje modelu Octavia v Číně o 15,6 procenta oproti stejnému měsíci roku 2013.

Bestseller značky ŠKODA je třída sama pro sebe, která co do prostornosti, funkčnosti, techniky a designu definuje nová měřítka v segmentu kompaktních vozů. Nikdy předtím nebyla ŠKODA Octavia tak dynamická a současně nadčasově elegantní, výrazná, hodnotná a suverénní, jako ve své třetí generaci. Aby vůz vyhověl vkusu čínských zákazníků, doznal některých designových úprav, spočívajících například v nasazení většího počtu chromovaných prvků. Nová ŠKODA Octavia se v Číně prodává se dvěma efektivními benzínovými motory 1,4 TSI a 1,6 l.

Reklama 3

Na čínský trh byla v letošním roce uvedena také ŠKODA Rapid Spaceback. Hatchback, odvozený od modelu ŠKODA Rapid, prodávaného v Číně od roku 2013, rozšiřuje nabídku mezi modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Octavia. Dynamický a svěží design oslovuje především mladší zákazníky. Jak už je pro vozy značky ŠKODA typické, zaujme i tento mladý kompaktní vůz dostatkem prostoru, řadou ‚Simply Clever’ – nápadů, špičkovou úrovni bezpečnosti, nízkou spotřebou a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty.

V Kuang-čou představí značka jak model ŠKODA Rapid Spaceback, tak model ŠKODA Rapid. Od ledna do října prodeje obou variant tohoto modelů v Čině vzrostly o 278,1 procent. ŠKODA Rapid se tak stala druhou nejsilnější modelovou řadou značky ŠKODA v Říši středu.

Jako třetí nový model letos na čínský trh vstoupila městská verze kompaktního SUV ŠKODA Yeti. Poprvé je oblíbené kompaktní SUV na čínském trhu k dostání ve dvou variantách: jako elegantní a stylová ŠKODA Yeti do města i jako pro terén a dobrodružství laděná ŠKODA Yeti Outdoor.

Lokálně vyráběná ŠKODA Yeti s rozvorem prodlouženým o šest centimetrů splňuje požadavky domácích zákazníků na velkorysou nabídku prostoru na zadních sedadlech. Volitelně může mít ŠKODA Yeti v Číně namontované rezervní kolo také zvenku na pátých dveřích. V Číně je model Yeti v nabídce se třemi benzinovými motory. Agregát o objemu 1,6 l je exkluzivně k dispozici pro městskou verzi. K dispozici jsou také motory 1,4 TSI a 1,8 TSI. Od ledna do října 2014 se pro model ŠKODA Yeti (v obou variantách) rozhodlo 15 700 čínských zákazníků.

ŠKODA na autosalonu v Kuang-čou představí také v polovině roku 2013 důkladně modernizovaný model ŠKODA Superb v obou karosářských verzích. Vlajková loď značky přesvědčí atraktivními prvky nového designu ŠKODA, svěžím interiérem a zlepšenými technickými hodnotami. Spotřeba a emise celé palety motorů klesly až o 19 procent. Od ledna do října dodala ŠKODA svým zákazníkům v Číně 25.900 vozů Superb a Superb Combi.

ŠKODA je v Číně úspěšná od roku 2007; zhruba 1,2 milionu prodaných vozů

ŠKODA je v Číně přítomná od roku 2007. Dosud dodala značka svým čínským zákazníkům zhruba 1,2 milionu vozů. Prvním lokálně vyráběným modelem se v roce 2007 stala ŠKODA Octavia. V roce 2008 následovala ŠKODA Fabia a v roce 2009 ŠKODA Superb. Roku 2013 byl uveden model ŠKODA Yeti, nejprve jako importovaný vůz, od konce roku 2013 pak jako model lokálně vyráběný ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. Od začátku roku 2013 je na čínském trhu kompaktní model ŠKODA Rapid, v roce 2014 následovaly nová ŠKODA Octavia, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Yeti v městské verzi. Jako importovaný model nabízí značka vůz ŠKODA Superb Combi.

V posledních letech ŠKODA svou pozici v Číně důsledně posilovala. Od roku 2010 je Říše středu nejsilnějším trhem značky ŠKODA. Od počátku svých čínských aktivit sází automobilka na těsnou spolupráci se Shanghai Volkswagen. Od vstupu značky na čínský trh sjelo z linek automobilky SVW zhruba 1,1 milionu vozů značky ŠKODA. To odpovídá zhruba deseti procentům z celkových deseti milionů vozů, celkem vyrobených v SVW od roku 1983. Vozy značky ŠKODA se v současné době vyrábí ve třech čínských závodech: Ning-po, An-tching a I-čeng.

ŠKODA roste v celosvětovém měřítku

ŠKODA v roce 2014 pokračovala ve svém mezinárodním růstovém kurzu. V prvních deseti měsících dodala automobilka zákazníkům na celém světě více než 865.000 vozů – to představuje nárůst o 12,5 procenta a nový prodejní rekord za toto období. V říjnu si ŠKODA celosvětově polepšila o 8,6 procenta na 91.000 prodaných vozů, což představuje nejlepší říjen v historii automobilky.

Sílu značky potvrzují i dobré finanční výsledky. Za prvních devět měsíců roku 2014 vzrostl obrat společnosti ŠKODA AUTO o 19,3 procenta na 8,8 miliard euro. Provozní zisk společnosti vzrostl na 651 milionů euro, což v porovnání se stejným obdobím uplynulého roku představuje nárůst o 75,5 procenta.

Největší modelová ofenzíva v historii značky ŠKODA pokračuje. Před několika dny byla na první evropské trhy uvedena nová ŠKODA Fabia. Nový malý vůz nadchne svým emocionálním tvaroslovím, inovativní technikou a maximální funkčností.

V příštích letech chce ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem značka průměrně každých šest měsíců představí nový nebo přepracovaný model.

ŠKODA na Auto Guangzhou 2014:

• Stánek značky ŠKODA: hala 6.1
• Plocha stánku značky ŠKODA: 1.190 m2
• Tisková konference značky ŠKODA: 20.11.2014, 09:30 – 10:00 hodin
• Počet vystavených vozů značky ŠKODA během tiskového dne: 7 vozů (1x VisionC, 1x   Octavia, 1x Rapid, 1x Rapid Spaceback, 1x Yeti, 1x Superb, 1x Fabia)
• Počet vystavených vozů značky ŠKODA během dní pro veřejnost: 12 vozů (1x VisionC, 2x Octavia, 2x Rapid, 2x Rapid Spaceback, 2x Yeti, 1x Superb, 1x Superb Combi, 1x Fabia)
• Tiskový den: 20.11.2014
• Dny pro obchodníky: 21.11. – 23.11.2014
• Dny pro veřejnost: 24.11. – 29.11.2014