Šest veteránů ŠKODA na startu Sachsen Classic

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Stále populárnější jízdu pravidelnosti automobilových veteránů Sachsen Classic si nelze představit bez četné účasti veteránů týmu ŠKODA Classic. ​Letos nasazuje mladoboleslavská značka do této rallye, přezdívané „Východní Mille Miglia“, šestici zajímavých historických automobilů, vyrobených mezi roky 1928 (ŠKODA 430) a 1991 (ŠKODA FAVORIT Rally Monte Carlo). V soutěži dlouhé přes 600 km se startem ve Cvikově a cílem v Saské Kamenici změří síly více než 180 posádek.

„Rally Sachsen Classic, která i letos zavítá v jedné z etap do České republiky, je pro nás skvělou možností připomenou tradice značky ŠKODA opravdu masovému publiku,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí ŠKODA Muzea a doplňuje: „Oceňujeme opravdu široké startovní pole i nádherné trasy. Diváci se mohou těšit na vozy ŠKODA z továrního muzea v Mladé Boleslavi, ale i od privátních majitelů.“

Prestižní místo mezi prvními deseti nejstaršími vozy startovního pole má ŠKODA 430 z roku 1926. Jak číselné označení napovídá, je poháněna čtyřválcem o zdvihovém objemu 1661 cm3 o výkonu 30 koní. Oblíbenou stálicí na veteránských soutěžích je ŠKODA FELICIA z roku 1961. Tento otevřený model patří mezi velmi vyhledávané veterány, podobně jako raritní dvoudveřová ŠKODA 1100 MBX De Luxe vyrobená v roce 1969.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Zatímco doposud zmíněné veterány ŠKODA potěší smysly zejména po estetické stránce, zbylá trojice dokáže pořádně rozproudit krev v žilách a dává vzpomenout na různé etapy úspěšného působení mladoboleslavské značky v motorsportu. ŠKODA 130 RS z roku 1976 je ryzím rallyovým vozem, který svého času snesl srovnání s tou nejlepší konkurencí a po několik let přesvědčivě dominoval ve své třídě. Na slavné Rally Monte Carlo si v roce 1977 připsal triumf ve třídě do 1300 cm3, okruhová verze pak v roce 1981 získala značce ŠKODA titul Mistr Evropy.

Reklama 1

Sportovní geny nezapře ani ŠKODA 110 R (1978), kterou po saských silnicích požene motor o objemu 1,1 litru s výkonem 52 koní, a poměrně nedávnou éru sportovních úspěchů připomene replika soutěžního speciálu ŠKODA FAVORIT „Rally Monte Carlo“, která je zároveň s rokem výroby 1991 ideálním reprezentantem a symbolem letošního jubilea 25 let spolupráce značky ŠKODA s koncernem Volkswagen.

Sachsen Classic odstartuje ve čtvrtek 18. srpna minutu po poledni ze Cvikova do etapy dlouhé zhruba 125 kilometrů. V pátek už na posádky čeká náročné celodenní závodění a téměř 250 kilometrů dlouhá etapa v Krušných horách s poledním přejezdem do Česka. V třetím a závěrečném dni se historické automobily během etapy dlouhé přibližně 230 kilometrů dostanou až do cíle, který je letos v Saské Kamenici, kam by měly první veterány dorazit kolem 15:40 h.