Pneumatika Conti.eContact speciálně vylepšená pro hybridní vozidla získala nejlepší hodnocení A/A

img_conti_econtact_uv-onlineData
Conti.eContact Zdroj: Continental

Společnost Continental se vrátila k výrobku Conti.eContact, který byl původně uveden na trh v roce 2011 a zamýšlen pro elektrická vozidla, a vylepšila jej tak, aby odpovídal potřebám hybridních modelů. Zavedením řady nových technologií a postupů se tato nová a do značné míry ručně vyráběná letní pneumatika stala první pneumatikou značky Continental, jež obdržela nejvyšší hodnocení „A“ na EU štítku pro značení pneumatik, a to jak za přilnavost na mokrém povrchu, tak i za valivý odpor, aniž by bylo nutno dělat kompromisy u ostatních aspektů výkonu.

Společnost Continental nabízí pneumatiku Conti.eContact v šesti velikostech pro ráfky o rozměru 17 a 18 palců, navržené speciálně pro modely jako jsou Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h a Porsche Cayenne S Hybrid, ale i pro ostatní vozidla a SUV s hybridním pohonem. Jde o nový segment vozidel, jenž vyžaduje vysoce komplexní výrobní postupy, a proto společnost Continental zavádí výrobu v malém objemu ve svém francouzském závodě v Sarreguemines.

Stáhněte si video o Conti.eContact na korporátním portále.

Díky kombinaci pokročilých technologií v oblasti vývoje, přípravy směsí a výroby je valivý odpor nové pneumatiky Conti.eContact pro hybridní vozidla o zhruba 20 procent nižší než u běžných pneumatik, přičemž brzdný výkon na mokru zůstává podobný jako u běžných automobilových pneumatik. Při řízení a brzdění na suché vozovce podává pneumatika stejně vysoký výkon jako pneumatika Continental srovnatelného rozměru. Conti.eContact nese na své bočnici logo „BlueEco“, které značí pneumatiky společnosti Continental pro hybridní a elektrická vozidla. Studie prováděné společností Continental poukazují na postupný nárůst podílu hybridních vozidel v segmentu osobních automobilů, přičemž do roku 2020 může tento nárůst činit až osm procent.

Reklama 1
img_conti_econtact_pkw_1_uv-onlineData
Zdroj: Continental

Směs Green Chili
Silika nové pneumatiky Conti.eContact pro hybridní vozidla obsahuje nově vyvinutou směs Green Chili, jež je namíchána tak, aby vnitřní tření částic plniva a polymerů bylo nižší než u běžných pry-žových směsí. Použitím speciálních přísad bylo docíleno dalšího vylepšení vlastností řízení. Díky této nové směsi dosáhli chemici ve společnosti Continental výrazného snížení valivého odporu při zachování vysoké úrovně řízení a brzdného výkonu na suché vozovce.

Lamely Hydro-sipes
Speciálně uspořádané dvojité lamely v blocích běhounů vytvářejí na mokrých silnicích efekt „stěrače čelního skla“, který rozbíjí vodní film pod styčným bodem. Tato chytrá inovace designérů běhounů ve společnosti Continental umožňuje, aby se voda mezi povrchem bloků běhounů a silnicí rychle rozptýlila, což vede k velice krátké brzdné dráze za mokra. Právě profil dezénu nové Conti.eContact zajistil pneumatice hodnocení A za přilnavost na mokru. Rychlé rozptylování vody rovněž kladně ovlivňuje řízení vozidla za mokra – a to dokonce i při vyšších rychlostech.

img_conti_econtact_pkw_2_uv-onlineData
Zdroj: Continental

Technologie AeroFlex
Kromě nových technologií, které byly použity při návrhu směsi a dezénu, došlo u nových pneumatik Conti.eContact i k úpravě bočnic. V tomto případě se designéři pneumatik zaměřili na minimalizaci aerodynamického a valivého odporu. Toho docílili pomocí aerodynamicky modifikované bočnice a její pružné a lehké konstrukce. Ve výsledku tak u pneumatiky Conti.eContact dochází k menší ztrátě energie při deformaci a odrazu pneumatiky než u běžných pneumatik. Pokles turbulence navíc vedl k dalšímu snižování vlivu pneumatiky na spotřebu paliva.

Reklama 2

ContiSilent
Když se hybridní vozidla pohybují v elektrickém režimu, jsou prakticky neslyšitelná. Jakmile není hluk pneumatik přehlušován jinými zdroji hluku, například konvenčním motorem, stává se nápadnějším. Proto je nová pneumatika Conti.eContact zkonstruována tak, aby vytvářela minimum hluku slyšitelného v interiéru vozidla. Toho je docíleno pomocí technologie ContiSilent. Tenká vrstva polyuretanové pěny na vnitřní straně běhounu tlumí vibrace, jež jsou vytvářeny pohybem pneumatiky po vozovce. Takže pokud se méně vibrací přenáší do podvozku, do kabiny se dostane méně hluku.

img_contisilent_1_en-onlineData
The ContiSilent Technology Zdroj: Continental