Ochranný faktor 50 na obličej a 500 pro váš Nissan

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Odborníci na péči o pleť v tomto období roku doporučují používat opalovací krém s ochranným faktorem SPF 50, abyste si pokožku chránili před škodlivým slunečním UV zářením. U dílů karosérie crossoverů Nissan to dost dobře nejde… a ani to není potřeba.

S nástupem prázdninové sezóny v Evropě Nissan odpověděl na otázku, jak silnou ochranu proti UV záření používá u svých crossoverů Qashqai, Juke a X-Trail. Odpověď? – Ekvivalent ochranného faktoru SPF 500.

Všechny nové crossovery Nissan přicházejí s vysoce kvalitním několikavrstevným lakem testovaným tak, aby vydržel i ty nejextrémnější teploty na světě. Během vývoje konstruktéři Nissanu vystavují panely se vzorky laků UV záření o intenzitě 500 W na metr čtvereční, což je více než desetinásobek intenzity UV záření přirozeného slunečního světla. Pokud tedy lidskou pokožku venku v červenci a v srpnu ochrání opalovací krém s faktorem SPF 50, laky Nissan poskytují ekvivalent ochrany SPF 500.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Klíčem k tomu, aby se crossovery Nissan neloupaly stejně jako váš nos na letním slunci, je nová testovací komora této automobilky pro ověřování vlivů vnějšího prostředí v hodnotě 1,6 milionu eur. Na této nedávno otevřené lince v Technickém centru v britském Cranfieldu mohou konstruktéři během několika týdnů simulovat mnoho let působení UV záření v reálných podmínkách. Jejich úkolem je zajistit, aby crossovery Nissan odváděly kvalitní službu po celou dobu životnosti vozidla.

Reklama 1

Supermoderní žárovky v nové komoře vyzařují 92 000 W intenzivního tepla, což odpovídá 2 300 žárovkám o výkonu 40 W v běžných domácnostech. Působením zvýšené teploty uvnitř komory dosáhne teplota v kabině právě testovaného crossoveru nesnesitelných 120 °C. Pro zajištění mimořádné odolnosti na druhém konci teplotního spektra může teplota klesnout až na mrazivých -50 °C.

Pro evropské trhy to znamená, že crossovery Nissan bezpečně zvládnou letní slunce ve Francii a na rozpálených středomořských plážích Španělska stejně jako zasypání metry sněhu na mrazivém severu Finska a Norska.

„Stejně jako lidská pokožka, i na automobilový lak působí intenzivní UV záření, které by mohlo narušit jeho povrch, takže testujeme odolnost, abychom mohli zaručit vynikající kvalitu produktu,“ uvedl Dean Gillett, zkušební technik vlivů vnějšího prostředí společnosti Nissan.

Reklama 2

Pomocí UV záření se netestuje jen lak. Všechny plasty, tkanina čalounění sedadel a lepidla procházejí stejným důkladným procesem vývoje, aby bylo zajištěno, že se dokážou vyrovnat s extrémními teplotami.

Výsledky testů umožnily automobilovou výrobu s opravdovou „péčí o detail“. Dean vysvětlil, že díly crossoverů Nissan se mohou v jednotlivých regionech lišit, aby bylo zajištěno, že zákazníkovi budou spolehlivě sloužit rok za rokem. K tomu dodal: „Dobrým příkladem jsou pneumatické pístové vzpěry udržující zadní výklopné dveře otevřené. Liší se podle jednotlivých regionů, protože plyn ve válci je citlivý na teplotu.“