Nový Ford KA+ nabízí mimořádnou prostornost, hospodárnost i radost z jízdy

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Společnost Ford of Europe dnes představila svůj nový subkompaktní model KA+, který za příznivou cenu nabízí mimořádně prostorný interiér, nízkou spotřebu a přesvědčivé jízdní vlastnosti.

KA+ se v evropské nabídce Fordu zařadí po bok úspěšné Fiesty jako zajímavá nová alternativa pro zákazníky, kteří hledají stylový, dobře vybavený a kvalitní malý automobil.

„Ford má bohatou historii cenově dostupných malých vozů, které jsou praktické, hospodárné a řidičsky atraktivní,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední Východ a Afriku. „KA+ zachovává této tradici věrnost, přináší obrovskou užitnou hodnotu ve formě kompaktního automobilu s agilním jízdním projevem a překvapivě prostorným interiérem.“

Velkorysý prostor pro pět

Zákazníci mohou novinku objednávat již ode dneška, první dodávky se očekávají na podzim tohoto roku. KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. Na délce pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím.

Reklama 1

KA+ je o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší. Díky optimalizovanému obestavění prostoru nabízí nejlepší prostor pro hlavu vpředu a prostor pro nohy vzadu v dané třídě.

Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40  a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru.

Kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1 litr, k tomu další láhev o objemu 0,5 l a menší deštník. Skrytá přihrádka v palubní desce je přístupná pouze tehdy, když jsou otevřené dveře řidiče. Hodí se k odložení cennějších věcí, které nemají zůstat na očích.

Reklama 2

Stylový, proporčně vyvážený exteriér vychází z aktuálního designového slohu značky Ford. Jeho charakteristickými znaky jsou vysoko posazená maska chladiče a do stran protažené světlomety. KA+ má nárazníky, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, stejně jako chromované detaily na přední masce.

Palubní deska dostala atraktivní zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena moderním materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford hodnotně působící povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.

Energický a hospodárný motor

Aby mohl Ford nabídnout evropským zájemcům o KA+ co nejpříznivější cenu, zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací, založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. K dispozici pro český trh je silnější   varianta

Reklama 3

o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1,25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů.

Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vyznačuje se plynulou a pohotovou dodávkou výkonu a širokým rozpětím točivého momentu, což zpříjemňuje jízdu ve městě i na delších cestách.

Ke snížení spotřeby přispívá optimalizovaná kalibrace řídicí jednotky, motorový olej s nízkým třením a také rekuperační dobíjení. To při brzdění či jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a využívá ji k dobíjení akumulátoru. Spotřebu zmenšují rovněž pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo aerodynamicky optimalizované řešení předního nárazníku. Obě varianty motoru mají kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 114 g/km.

Agilní, komfortní a zábavné svezení

Cílem Fordu bylo udělit vozu vyspělý jízdní projev, který by naplnil vysoká očekávání evropských zákazníků. KA+ má proto vlastní specifikaci podvozku: řízení, pružiny, tlumiče pérování, přední stabilizátor. Zadní vlečená náprava     i pneumatiky byly vyvinuty speciálně pro tento model. Upraven byl rovněž přední pomocný rám a uchycení motoru.

Vůz dále prošel rozsáhlým vývojovým programem, jehož výsledkem je komfortnější a kultivovanější chování v typických podmínkách evropského provozu.

Závěrečné ladění a testování probíhalo ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu i na evropských silnicích.

Rozsáhlá sériová výbava

Nový model KA+ má nečekaně rozsáhlou standardní výbavu. Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio s komunikačním a zábavním systémem Ford SYNC s Bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, šest airbagů, elektronický stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, nastavitelný omezovač rychlosti nebo bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.

Na přání   je   k   dispozici   například   automatická   klimatizace,   kožený   volant s tempomatem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní tmavě tónovaná skla či 15“ kola z lehkých slitin.

„Volba kompaktního vozu by neměla znamenat nutnost smířit se s kompromisy,“ řekl Darren Palmer, ředitel řady malých vozů ve Ford of Europe. „Nový KA+ odpovídá vysokým   standardům   našich   kompaktních   modelů   Fiesta,   B-MAX a EcoSport. Přináší styl, prostor, vyspělé technologie a kultivovanost, jaké evropští zákazníci očekávají.“