Nový Citroën C4 Picasso – Inteligentní podpůrné prvky řízení

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Nový Citroën C4 Picasso stále více dbá o pohodu a bezpečnost posádky, která nyní může využívat novou výbavu, vedle výbavy zajišťující užitečné funkce, které se ve voze používaly již při jeho uvedení na trh, jako je hands-free přístup a startování, asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist), xenonové samonatáčecí světlomety, automatické přepínání dálkových světel, signalizace podhuštění, technologie Vision 360°, systém Park Assist nebo zpětná parkovací kamera,…

Pro ještě bezpečnější a klidnější řízení se u vozu Nový Citroën C4 Picasso objevují nové inteligentní podpůrné prvky řízení.

COFFEE BREAK ALERT: Systém, který je součástí sériové výbavy vozu Nový Citroën C4 Picasso, upozorní řidiče, pokud je čas na přestávku.

SNÍMÁNÍ DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ: Systém rozpozná značky s omezením rychlosti a předává řidiči informaci prostřednictvím sdruženého přístroje. Tato rychlost může být nastavena do tempomatu nebo omezovače rychlosti.

Reklama 1

SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED SNÍŽENÍM POZORNOSTI ŘIDIČE: Tento systém v případě poklesu ostražitosti upozorní řidiče zvukovým a světelným signálem.

AKTIVNÍ SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED NEÚMYSLNÝM OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU: Tento systém pomáhá bojovat proti nedostatečné bdělosti nebo pouhé nepozornosti za volantem při rychlosti nad 65 km/hod. Používá kameru v horní části čelního skla, která umožňuje rozpoznat vodorovné značení na vozovce. Systém upravuje dráhu vozu a varuje řidiče, jakmile zjistí riziko překročení dělicí čáry bez zapnuté směrovky. Pokud se řidič rozhodne dráhu vozu zachovat, může její úpravě zabránit tím, že pevně uchopí volant do ruky.

AKTIVNÍ SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU: Tento systém upozorňuje řidiče pomocí diody ve zpětných zrcátcích na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu (nalevo či napravo). Pokud se ve voze používá aktivní systém sledování mrtvého úhlu a řidič přesto zapne směrovku a začne přejíždět k dané straně, systém vyvine tlak na volant, aby řidiče odradil od manévru a zabránil kolizi.

Reklama 2

ADAPTIVNÍ TEMPOMAT S FUNKCÍ STOP: (pouze u verze s motorem BlueHDi 150 S&S EAT6): Zařízení využívající radarové čidlo zjistí přítomnost vozu vepředu a automaticky pomocí brzdového pedálu a pedálu akcelerátoru udrží bezpečnou vzdálenost, kterou si řidič předem navolí. Umožňuje nastavení rychlosti od 30 do 180 km/hod., kontrolu rychlosti a vzdálenost mezi auty a omezení akcelerace v zatáčkách.

ACTIVE SAFETY BRAKE (k dispozici od listopadu 2016): Tento systém umožňuje vyhnout se kolizím. Kamera umístěná v horní části čelního skla zjistí překážku, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící auto. Funguje při rychlosti od 5 km/hod do maximální rychlosti. Pokud systém vyhodnotí, že hrozí kolize, varuje řidiče. Pokud řidič nereaguje, systém auto automaticky zabrzdí.

VAROVÁNÍ PŘED RIZIKEM KOLIZE: Tento systém umožňuje v rychlosti od 30 km/hod varovat řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním a hrozí kolize.

Reklama 3