Nissan v Cannes dokazuje pravdivost přísloví „Mlčeti zlato“

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Nissan v roli oficiálního partnera mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions předvedl své technologie pro inteligentní mobilitu a ukazuje, jak mohou jeho inovativní vozy s nulovými emisemi přispět k rozvoji čistší a tišší dopravní sítě budoucnosti.

Od 22. do 23. června provozoval Nissan pro festivalové delegáty kyvadlovou přepravu po promenádě Boulevard de la Croisette s využitím 15 vozů Nissan LEAF a e-NV200.

Hluková zátěž představuje v Evropě stále významnější problém (zejména ve městech) a kromě toho je spojována se zdravotními obtížemi. Výzkum společnosti Nissan naznačuje, že zavedení elektromobilů může výrazně snížit míru hluku v životním prostředí.

Provozní hlučnost vozu Nissan LEAF činí pouhých 21 dB [1] – je tedy nižší než u stropního ventilátoru (26 dB) a nachází se výrazně pod limitem 68 dB(A), který nové předpisy EU (zaváděné od července 2016) stanoví od roku 2026 pro všechny nové osobní automobily. [2]

Reklama 1

Podle odhadů Evropské agentury pro životní prostředí (EEA) by přínosy masového zavedení elektromobilů mohlo pocítit více než 125 milionů lidí po celé Evropě. To představuje množství lidí momentálně vystavených úrovni hluku nad 55 dB [3], což převyšuje počet obyvatel Mexika.

Delegáti měli možnost si kyvadlovou přepravu objednat pomocí aplikace Facebook Messenger zadáním vyhledávacího dotazu „My electric ride“. Kromě toho mohli sdílet svá selfie zevnitř vozidel pomocí hashtagu #NissanElectric. Každý vůz měl na sobě slogan „Silence is Golden“ (Mlčeti zlato), který poukazuje na to, jak mohou elektromobily Nissan díky svým téměř neslyšným motorům přispívat ke snižování hlukové zátěže ve městech.

Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů společnosti Nissan Europe, uvedl: „Je nám ctí být oficiálním partnerem této akce, která nám nabízí fantastickou příležitost ukázat mezinárodnímu publiku skutečný potenciál našich bezemisních technologií. Festival Cannes Lions se točí okolo inovací, praktičnosti a kreativity – hodnot, které jsou středobodem všech aktivit společnosti Nissan. Chceme poskytovat inteligentní řešení udržitelné mobility pro každého a Nissan LEAF je dokonalým ztělesněním tohoto záměru.“

Reklama 2

„Naše elektromobily nabízejí řadu předností, které mohou zlepšit životy našich zákazníků. Kromě toho, že řidičům díky své prostornosti, kvalitě a dojezdu až 250 km* na jedno nabití zpříjemňují život, pomáhají také zlepšovat kvalitu ovzduší a snižovat hlukovou zátěž.“

V rámci festivalu, 24. června, povedl Nissan „tiché interview“ s rekordmanem ve volném potápění Guillaumem Nérym, a to uvnitř vozu Nissan e-NV200. Fanoušci mohli zasílat své dotazy prostřednictvím profilů Nissanu na sociálních sítích.

Na hlavním náměstí byl navíc během festivalu vystaven atraktivní Nissan Half LEAF. Jedná se o rozpůlený vůz Nissan LEAF, který návštěvníkům festivalu odhalil vnitřní mechaniku a elektroniku tohoto populárního elektromobilu.

Reklama 3

Nissan je průkopníkem při zavádění bezemisních technologií na komerční masový trh. Když v roce 2010 uvedl na globální trh model Nissan LEAF, první sériově vyráběný stoprocentní elektromobil, znamenalo to v motoristickém světě revoluci. S celkovým počtem více než 224 000 prodaných vozů zůstává LEAF nadále nejprodávanějším elektromobilem v historii. Nissan na tento úspěch navázal v roce 2014 uvedením plně elektrické dodávky e-NV200.