Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Vyspělé technologie zaměřené na podporu řidiče nabízí celá modelová řada vozů Nissan včetně oceňovaného crossoveru Qashqai. Tato mimořádně vyspělá řešení procházejí neustálým vývojem, jehož cílem je zlepšit požitek z vlastnictví vozu. Konstruktéři společnosti Nissan však vědí, že velký efekt mohou mít i jednoduché nápady. V tomto měsíci si Nissan připomíná 20 let od debutu jednoho z nejslavnějších prvků výbavy – populárního háčku na tašku.

Háček umístěný na palubní desce se poprvé objevil v březnu 1996 ve výbavě kompaktního rodinného hatchbacku Almera. Sloužit měl k zavěšení kabelky či nákupní tašky. V médiích se pro něj rychle ujala přezdívka „curry hook“. Šlo totiž o skvělou pomůcku, jak zabránit znečištění podlahy vozu od rozlitých nápojů či rozsypaného jídla.

Dnes je tento háček nedílnou součástí výbavy oceňovaných crossoverů značky Nissan, například modelů Qashqai a X-Trail. Změnilo se pouze jeho umístění – z přístrojové desky se přesunul do zavazadlového prostoru.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Nissan do svých vozů integroval mnoho podobných jednoduchých řešení, aby řidičům usnadnil život. Patří mezi ně například deska „Karakuri“ v zavazadlovém prostoru, známá také pod názvem Flexi-Board, kterou najdete ve výbavě vozů Nissan Qashqai, Juke a Note. Umožňuje vlastníkům rozdělit podle potřeby nákladový prostor vozu. Navíc ji lze v různých variacích nastavit tak, aby podpírala nebo chránila přepravovaný náklad. Pokud ji právě nepoužíváte, lze ji díky chytré konstrukci složit na podlahu zavazadlového prostoru.

Reklama 1

Stejně důkladně promýšleli konstruktéři společnosti Nissan také nejnovější pick-up Navara. V jeho výbavě figuruje třeba 12voltová elektrická zásuvka v horní přihrádce palubní desky. Jde o ideální řešení pro zákazníky, kteří chtějí na čelní sklo vozu připevnit vlastní přenosnou satelitní navigaci. Řidičům tak na přístrojové desce nepřekáží žádné potenciálně nebezpečné kabely a prostředí řidiče zůstává přehledné a uklizené. Ve výbavě modelu Navara s integrovanou satelitní navigací zákazníci tuto zásuvku samozřejmě nenajdou.

V rámci filozofie společnosti Nissan, která staví potřeby zákazníků na první místo, není podobné chytré uvažování žádnou novinkou. Když v září 1986 z nové výrobní linky v britském Sunderlandu sjel první vůz Nissan Bluebird, měl ve sdruženém přístrojovém panelu před volantem integrovány dva analogové měřiče ujeté vzdálenosti. Proč? Především proto, aby firemní uživatelé mohli snadno oddělit a zaznamenat počet najetých kilometrů při služebních a soukromých jízdách. Tehdy šlo o jedinečný prvek výbavy, který je dnes standardní součástí digitálních ukazatelů v sériově vyráběných vozech téměř všech značek.

Řada inovací tohoto druhu vznikla v hlavách odborníků z řad konstruktérů v evropském Technickém ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu.

Reklama 2

David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel, k tomu řekl: „Prvky výbavy, jako jsou měřiče ujeté vzdálenosti, elektrické zásuvky, desky v zavazadlovém prostoru či slavný háček na tašku, svědčí o jediném: Konstruktéři společnosti Nissan nikdy nezapomínají na to, že zákazníci se k nám často vracejí právě díky těmto chytrým nápadům, které řidičům usnadňují život.“