Nissan je první evropskou automobilkou, která prodala vůz přes Twitter

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Od prvního kontaktu s klientem až do chvíle, kdy se rozhodnul pro koupi (jen o šest dní později), probíhala veškerá komunikace mezi významným galicijským dealerem, společností Antamotor, a zákazníkem Raulem Escolanem elektronicky na sociální síti.  

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Uživatel pod přezdívkou @escolano, jako první vyzval automobilky pomocí hashtagu #compraruncocheportwitter (česky „koupím auto na Twitteru“). Escolano hodil rukavici automobilovým značkám po celém Španělsku a vyzval je, aby mu poskytly podporu při koupi vozu výhradně prostřednictvím sociálních sítí.

Nissan udělal prostřednictvím svého frančízanta, firmy Antamotor ve městě A Coruña, na Raula Escolana velký dojem svým inovativním přístupem. Využil totiž populární nové platformy Periscope na natočení videa o modelu X-Trail. Dealer v něm prezentoval všechny klíčové vlastnosti vozu pomocí naživo vysílané personalizované prohlídky.

Nissan následně změřil síly s konkurenčními vozy v hlasování na Twitteru zveřejněném panem Escolanem. Ten požádal své fanoušky o hodnocení vozů ve vybraném seznamu. Průzkum, který dosáhl 2,6 milionů zobrazení (zdroj: Brandwatch), zařadil X-Trail na první místo před jeho konkurenty se 43% hlasů, což Nissanu pomohlo k uzavření obchodu.

Reklama 1

V duchu skutečně inovativního nákupu doručil zákazníkovi klíče k jeho novému vozu X-Trail přímo domů kurýr, aby byla online transakce kompletní.

Vozidlo samotné bylo předáno ve španělské centrále značky při vůbec první osobní interakci mezi Nissanem a zákazníkem od začátku procesu prodeje, ke kterému došlo před dvěma měsíci.

Využívání technologií ke zlepšování služeb  – program Příslib společnosti Nissan

Současní zákazníci obvykle navštíví dealerství před nákupem vozu jen jednou – ještě před deseti roky to  bylo pět návštěv. Je tedy zjevné, že dojem zákazníka z prodejny nebyl pro výrobce automobilů nikdy tak důležitý jako dnes. Na vybraných trzích Nissan navíc zavedl inovativní technologie, jako je například „e-vision“. Tento diagnostický nástroj využívající video je určený pro spěchající zákazníky, kteří vyžadují větší transparentnost a přehled o servise jejich vozu.

Reklama 2

V říjnu 2015 spustil Nissan novou evropskou iniciativu v oblasti zákaznické péče, která patří k nejkomplexnějším v celém odvětví.

Pětibodový Příslib společnosti Nissan zahrnuje nepřetržitou možnost kontaktovat oddělení služeb zákazníkům, celoživotní asistenční službu Nissan Assistance, záruku nejlepší ceny, bezplatnou kontrolu stavu vozu a náhradní vůz zdarma během servisního zásahu. Je to poprvé, kdy automobilka přichází s příslibem pro zákazníky v celém regionu.