MPV nebo SUV? Podle statistik AAA AUTO zákazníci stále častěji sahají po SUV

aaa_logoPřes 1000 terénních vozů a rodinných SUV se prodalo za půl roku od otevření center SUV & terénní vozy AAA AUTO. Vzhledem k aktivnějšímu způsobu života volí ženy a rodiny s dětmi stále častěji větší vozy s pohonem všech čtyř kol. Mezi nejžádanější dlouhodobě patří Kia Sportage, Hyundai iX35 nebo Volkswagen Tiguan.

Širokou nabídku offroadů již půl roku nabízí centra SUV & terénní vozy AAA AUTO. Jen v Praze je denně v nabídce přes 600 aut na samostatné ploše, která má téměř 4000 m2. „Velice si vážíme pozitivních reakcí zákazníků, kteří si v našich SUV centrech vybírají nové přírůstky do svých garáží. Vyčlenit těmto autům samostatnou plochu bylo v podstatě nevyhnutelné, protože poptávka po nich neustále roste,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO International. V Brně se zájem o SUV také stále zvyšuje. Za poslední půlrok odjíždí se „čtyřkolkou“ průměrně 50 zákazníků měsíčně.

Největší zájem je o vozy s manuální převodovkou, ale v porovnání s celkovou nabídkou vozů je zájem o automatickou převodovku v této kategorii 3,5krát větší oproti ostatním kategoriím. Skoro 60% offroadů se prodává s dieselovým motorem, díky jeho větší úspornosti. Nejoblíbenějšími barvami jsou černá, šedá a módní bílá, která se těší oblibě hlavně u rodinných SUV. „Sama, jsem matkou dvouapůlleté dcery, takže jsem pro naší bezpečnost také sáhla po SUV,“ doplňuje Topolová.

TOP 10 modelů

Model 1-5/2015 / 1-5/2016:

Reklama 1
  1. Sportage 7,1% / 11,2%
  2. ix35       8,7% / 7,4%
  3. Yeti       8,0% / 7,1%
  4. Qashqai 5,9% / 6,2%
  5. Duster   3,8% / 5,0%
  6. Santa Fe  4,5% / 3,9%
  7. CRV      4,0% / 3,4%
  8. Tiguan   2,9% / 3,2%
  9. Touareg 1,9% / 3,1%
  10. Tucson  3,0% / 2,7%

TOP 5 značek

1-5/2015 / 1-5/2016

  1. Hyundai 16,9% / 14,9%
  2. Kia        9,5% / 13,4%
  3. Nissan   9,5% / 10,1%
  4. Skoda    8,0% / 7,1%
  5. VW        4,8% / 6,4%

V Brně byla nejdostupnějším prodaným SUV starší, ale stále spolehlivá Suzuki Vitara za 39 tisíc Kč. Raritní byl prodej Cadillacu Escalade z roku 2004 s šestilitrovým motorem a Hummeru H3 z roku 2005. V pražském centru SUV & terénní vozy si zákazník vybral například Lincoln Navigator se salonní úpravou interiéru a minibarem, nebo několik Jeepů Wrangler. Nejzajímavějším vozem z nabídky je pak nepochybně Mercedes G500 Cabrio z omezené série Final Edition, v níž bylo vyrobeno pouze 200 kusů, jehož cena přesahuje 6 milionů korun.