Lehký, praktický a vzrušující: Nový Opel Astra / Astra Sports Tourer

Zdroj: Opel
Zdroj: Opel

Lehčí, úspornější, agilnější s ještě vyšším komfortem – tyto atributy nových modelů Astra aAstra Sports Tourer už ocenilo více než 100000 zákazníků. Základní pětidveřový hatchback je oproti předchozí generaci lehčí až o 200 kilogramů a kombi Sports Tourer o 190 kilogramů. Toto významné snížení hmotnosti přispělo ke zřetelnému zvýšení agility a snížení spotřeby paliva.

Zdroj: Opel
Zdroj: Opel

Zážehové i vznětové motory Aster o objemech až 1,6 l kombinují nejvyšší účinnost s vynikajícími výkonovými charakteristikami. V Ženevě bude mít premiéru špičkový turbodiesel s dvoustupňovým sekvenčním přeplňováním. Čtyřválec 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 118 kW (160 k) disponuje nejvyšším točivým momentem 350 Nm. V kombinaci se 6-stupňovou manuální převodovkou, systémem Start/Stop a pneumatikami s nízkým valivým odporem v prostorném kombi Astra Sports Tourer spotřebuje motor 1.6 BiTurbo CDTI jen 4,1 lnafty na 100 kilometrů (emise CO2109 gramů na kilometr, 108 g/km v případě pětidveřové verze).

Obě karosářské verze (pětidveřový hatchback i kombi Sports Tourer) mají větší vnitřní prostor i přes menší (hatchback), resp. shodné (kombi Sports Tourer) vnější rozměry. Zejména pasažéři na zadních sedadlech mají k dispozici o 35 mm, resp. o 28 mm více prostoru pro nohy. Nová Astra Sports Tourer má v porovnání s předchůdkyní i větší zavazadlový prostor – ten má nyní objem až 1630 litrů, což představuje nárůst o 80 litrů. Velký zavazadlový prostor je snadno přístupný díky elektricky poháněným zadním dveřím – ta lze díky čidlům ovládat jednoduchým pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Zdroj: Opel
Zdroj: Opel

Kromě sériových modelů Astra a Astra Sports Tourer představuje Opel na ženevském autosalonu i zcela novou závodní verzi Astra TCR. Závodní okruhový speciál je poháněný přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 l a výkonu 243 kW (330 k) s maximálním točivým momentem 420 Nm. Točivý moment motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím dvojlamelové spojky s obložením ze spékaného kovu a 6-stupňové sekvenční převodovky s ovládáním páčkami na volantu. Automatizovaný systém při řazení směrem dolů dvakrát rozepne spojku a přidá meziplyn pro zaručení stability. Závodní speciál má vpředu 6-pístkové kotoučové brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 378 mm a dvoupístkové kotoučové brzdy o průměru 265 mm vzadu. Řidič může regulovat rozdělení brzdné síly na jednotlivé nápravy. Astra TCR absolvuje v roce 2016 svůj debut v různých šampionátech TCR v privátních zákaznických týmech.

Reklama 1