Když dají na D1 úsekové měření, překvapivě to zabere

ministerstvo_dopravyŘidiči sundali nohu z plynu v měřeném úseku modernizované D1, přestupek udělalo jen tři procenta řidičů.Záměr Ministerstva dopravy na zklidnění dopravy v modernizovaném úseku D1 u Brna se podle prvního vyhodnocení dat z detekčních kamer daří naplnit.

Podle analýzy měření v úseku Ostrovačice – Kývalka spáchali přestupek jízdy nepřiměřenou rychlostí pouze tři řidiči ze sta projíždějících automobilů ve směru do Brna nebo do Prahy. Pozitivně hodnotí dopravně bezpečností akci i policie, podle které klesl v daném úseku počet nehod zhruba o třetinu.

„Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Dodržování rychlosti ve zúženích je důležité pro větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a menší riziko nehod,“hodnotí první měsíce fungování úsekového měření rychlosti ministr dopravy Dan Ťok.

Podle podnětu policie spáchalo přestupek v období od 1. června do 15. srpna 80 tisíc řidičů, což odpovídá 2,9 procentu řidičů projíždějící modernizovaným úsekem na 178. – 182. kilometru dálnice D1. Podle policie v      období s instalovaným úsekovým měřením  klesl počet dopravních nehod. K těm docházelo v důsledku nezvládnutí řízení ve zúžených místech, například při nárazu do dočasných svodidel apod. Zklidnění dopravy v měřeném úseku přispělo k tomu, že řidiči riskantní manévry omezili.

Reklama 1

„Drtivá většina řidičů reaguje na upozornění o měřeném úseku snížením rychlosti na dovolený limit. Ubylo řidičů, kteří překračují v měřeném úseku rychlost výrazně nebo si vynucují uvolnění levého jízdního pruhu pro rychlejší průjezd,“ dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení měření rychlosti bylo ve sledovaném období 22 nehod, což je o třetinu méně.

Podněty policie pro podezření ze spáchání přestupku vyřizují příslušné obce s rozšířenou působností. Ve směru na Prahu jde o obec Rosice, ve směru na Brno o obec Šlapanice. Obě města vyřizují přestupky postupně a podle prvních odhadů pokutu za rychlejší jízdu platí až 80 procent lidí, kteří dostanou výzvu k vyřešení přestupku určenou provozovateli vozidla

Reklama 2

Vybrané prostředky z úsekového měření obě města investují zpět do bezpečnosti silničního provozu. V plánu  mají úpravu přechodů pro chodce a jejich doplnění o bezpečnostní prvky, dobudování chodníků v lokalitě se zvýšeným pohybem dětí nebo stavbu dopravního hřiště.

Reklama 3