České maminky preferují vozy kombi v benzínu a s manuální převodovkou

aaa_logoV AAA AUTO tvoří ženy téměř 30 % zákazníků. Specifickou skupinu pak tvoří ženy – matky, které připomíná krásný mezinárodní svátek Den matek, jež letos připadá na 8. května. Podle nejnovějších statistik AAA AUTO se v populaci maminek – řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou v provedení kombi, MPV a SUV.     

České matky potkáte na silnících nejčastěji ve vozech značky Škoda, Ford a Volkswagen. Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru novějšího vozu je průměrná spotřeba a velikost kufru. Podle statistik AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (63 %) a rozhodně nepodléhají západnímu trendu automatických převodovek. „Auta s manuální převodovkou tvoří 90 % prodaných vozů právě dámské části populace,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „V případě typu karoserie u zákaznic obecně vládne hatchback (48 %), nicméně ženy s dětmi preferují kombi, MPV a čím dál více nám narůstá prodej vozů i v segmentu SUV, neboť maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Sama z pohledu matky dvouleté holčičky a aktivní řidičky preferuji větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem.“

Nejprodávanější modely vozů ženám v prvním čtvrtletí 2016

1.         Škoda Fabia

2.         Škoda Octavia

Reklama 1

3.         Ford Focus

4.         Volkswagen Golf

5.         Ford Mondeo

Reklama 2

6.         Volkswagen Passat

7.         Volkswagen Golf

8.         Renault Megane

Reklama 3

9.         Hyundai i30

10.       Kia Ceed

Odlišné preference při pořizování vozu mají začínající řidičky. Pro ty je charakteristické vnímání automobilu především jako flexibilního dopravního prostředku a zároveň symbolu určité nezávislosti. Takové ženy si častěji vybírají menší vozy s nižším obsahem motoru, jejichž výhodou je celkově nižší spotřeba paliva a snazší manévrování, například při parkování v centru měst či podzemních garáží. „Ženy jsou obecně při výběru automobilů velmi pragmatické, ale čím jsou mladší, tím více při výběru automobilu zohledňují i módnost a barvu vozu,“ doplňuje Topolová. Automobily českých řidiček pak nejčastěji zdobí elegantní šedá barva (19 %), následuje modrá (17 %) a červená (14 %).