Bezpečně za volantem – Péče o zrak

 V letošním roce proběhne v jarním a podzimním termínu již pátý ročník osvětové kampaně „Bezpečně za volantem – Péče o zrak,“ kterou organizuje Mezinárodní sdružení optiků a optometristů. Záštitu nad kampaní převzal BESIP a oficiálními partnery kampaně jsou Shell a Bausch&Lomb. V jarní části kampaně si řidiči mohou od 13. dubna nechat zdarma otestovat svůj zrak ve všech krajích České republiky na vybraných čerpacích stanicích Shell.

Stav zraku je jedním z nejdůležitějších faktorů, který ovlivňuje chování řidičů za volantem. Během osvětové kampaně Bezpečně za volantem – Péče o zrak bude probíhat tzv. screening zraku – test zraku, na kterém se bude podílet tým odborníků složený z očních lékařů, optometristů a optiků. V rámci screeningu zraku se čeští řidiči mohou podrobit orientačnímu měření zraku na optickém přístroji (autorefraktometru). Následně bude jejich vidění podrobeno zkoušce zrakové ostrosti, která spočívá v rozlišení znaku v odpovídající vzdálenosti každým okem zvlášť a poté oběma dohromady. Možnost otestovat si ostrost svého zraku v rámci jarní části kampaně budou mít řidiči za podpory společnosti Bausch&Lomb, výrobce a distributora kontaktních čoček v ČR, v prostorách čerpacích stanic Shell postupně ve všech 14 krajích České republiky. Kampaň odstartuje oficiálně 13. dubna během Dne bezpečnosti společnosti Shell.

„Tím, že specialisté poradí každému řidiči, který navštíví místo screeningu zraku a podstoupí test zraku, můžeme zachránit lidské životy, jelikož na spoustě dopravních nehod se podílí právě špatné vidění,“ komentuje osvětovou kampaň její iniciátorka Ivana Urválková, prezidentka Sdružení optiků a optometristů.

„Zrak je jedním z nejdůležitějších smyslů pro řidiče, a proto jsme se rozhodli znovu podpořit tuto akci, která svým zaměřením významně přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu,“ komentuje osvětovou kampaň

Ing. Martin Farář, vedoucí BESIP.

Reklama 1